من و همسرم عاشقانه هم را دوست داریم.

صمیم-۲۹و اندی سن!- 12ساله ازدواج کرده-همسر و پسرکش رو میپرسته- عاشق تر از اونا کسی هست؟

من و همسرم عاشقانه هم را دوست داریم.

صمیم-۲۹و اندی سن!- 12ساله ازدواج کرده-همسر و پسرکش رو میپرسته- عاشق تر از اونا کسی هست؟

ایده بدین بچه ها

 به کامنت ها پاسخ دادم این دفعه

 

پی نوشت افزوده شد . 

دیشب خونه مامان بودیم.سر شام به محض اینکه اولین قاشق هنوز  پایین نیومده بود پسرک شروع کرد به خوندن یک  شعر جدید که همون روز  یاد گرفته بود . با لحن نوحه هم میخوند و در  خصوص  حضرت علی  اصغر (ع) بود . مامان و بابا ظرف دو ثانیه چشم هاشون پر از اشک شد و  این بچه  هم ادامه می داد و با سوز و گذار  و بدون اینکه بدونه زمینه ذهنی ماها  از  این کلمه چیه داشت  میخوند ..شام بیشترش  دست نخورده موند . دلم می خواست می تونستم مادر  اون بچه رو بغل کنم و بهش دلداری بدم ... خیلی سخت بوده حتما .  

  

 اشکالی  داره  به عقاید هم احترام بذاریم ؟  اشکالی داره اگر حس  می کنیم کسی  دوست نداره این روزهای  این ماه رو آهنگ های شاد گوش کنه  و قر  تو کمرش جمع بشه بدون اینکه یکوری نگاهش کنیم بگیم آپشن های  دیگه های  هم داریم برای   خدماتمون که سازگار با عقاید اون آدمه .؟ اصلا بذارید واضح بگم . کلاس  ما یک تایم اضافی  صبح اضافه کرده ورزش بدون موزیک  برای  اون هایی که دوست ندارند  این ماه رو موسیقی  خاص و هیجان اور و شاد گوش کنند . چرا باید سرمون رو تکون بدیم و  نچ نچ کنیم و  یک جوری  اعلام کنیم که  خانم مومن ها!! می تونید برید  اون کلاس  دیگه ...والله فامیل دور  هر  کدوم ما دور  از  جون اگه فوت کنه  به احترام خونواده اش  تا یک مدتی  مراعاتشون رو می کنیم ... جدا از  همه ی  سو استفاده ها و ضد تبلیغاتی که   توسط  خود ما  مثلا شیعیان علیه اون  رشادت و آزادگی احترام امیز  انجام میشه  ،این روزها من به شخصه  احترام زیادی  میذارم به همه ی آدم هایی که در  اون واقعه بودند ...به حرمت هایی که میتونه حفظ بشه به افراد و عقاید و مکاتب . من برای  پسرکم ذره ذره  قصه ی امام علی و  امام حسین رو میگم ...جلوی شادی هاش رو نمی گیرم ولی ترجیح میدم الگوی بچه ی سه ساله و نیمه من اگر بزرگ منشی و شجاعت حسین نیست حداقل بتمن و اسپادر من هم  نباشه .   

  اقا  به نظر شما  من الان دقیقا باید چکار کنم ؟  چند لحظه پیش اومدم از  پشت همکارم رد بشم صندلیش خیلی نزدیک به دیوار بود و من برای اینکه به گلدون زیبا و  مهربون  پشت سر این همکار جنتلمنم  برخورد نکنم موقع رد شدن اروم چند تا از برگ هاش رو لمس کردم و نرم و  ملایم بهش گفتم اجازه میدی رد شم عزیز دلم ؟ بعد این همکارم برگبدون اینکه برگرده گفت خواهش  می کنم..بفرمایید ..من الان باید برم بهش بگم با تونبودم با گلدونه حرف زدم ؟  به روی خودم نیارم؟ چه کار کنم  خب ؟ من رابطه ی نسبتا رسمی  ای  دارم  باهاش.  خب صمیم حد و مرزهایی مشخص و پر رنگی  رو با  خیلی ها داره . چند سال پیش یکی از  همکارهام برام یک چیزی رو  ارسال کرد که روز بعد رفتم تو  اتاقش و اول معذرت خواستم و بعد گفتم متوجه شدم اشتباه فرستاده!!!  ریلکس برگشته میگه نه اشتباه نبود برای شما و خانم فلانی و فلانی با هم فرستادم!! دیگه پا روی  اون بخش  کرد صمیم گذاشت ..من هم گفتم لزومی  نمی بینم این ها رو از  ایشون داشته باشم و  لطف کنند  پیام های گزیده تری رو برای  من ارسال کنند . خب  نتیجه شد عذرخواهی ایشون و  راحتی  خیال من . البته واقعا سختم بود  ولی اون آدم از غیب که نمی تونست متوجه بشه من خوشم نیومده از کلمه ی  khanoomi!! در  متنی از طرف  کسی که درجه چند زندگی من هم نیست ...بذار تو دلش بگه امل بی ادب!! مهم آسودگی خیال خودم بود . چطور  مهمونی های زنونه مردونه شون حتی جدا  از  همه ،بعد  خانوم همکار  میشه خانومی ؟!! نه دیگه نمیشه که!   

 

 دیشب مامان گفت بیا تو اتاقم کارت دارم . یا خدا! چکار میتونه داشته باشه . یک پلاستیک از  تو کمدش در  اورد یکی  یکی  لباس از توش در  اورد گفت بپوش ببینم چطوره. میگم برای من خریدی مامان جان ؟ میگه حرف نزن بپوش ببینم کدوم بهت میا همونه بدم بهت . در  کمال ذوقمرگی  همش  اندازه که چه عرض کم حتی  آزاد و راحت هم بود و من یک دور  میچرخیدم تو هالجلوی  بابا و  همسری  و برمیگشتم یکی بعدی رو میپوشیدم . باباانقدر ذوق کرده بود من لاغر شدم!! الهی بمیرم   حتما خیلی وقته میخواسته  بگه پدر جان به فکر خودتون باشید!! یک بلوز سفید با گل های شاد بهاری .یک بلوز استین کوتاه  حالت تونیکی  بنفش  که جلوش  با یک بند کوچک جمع میشه . یک لباس  سفید مشکی  دیگه  و البت عیک لباس  پاییزی که قالب تنمه و به نظرم بهتره هنوز  لاغر تر بشم بعد بپوشمش . وقتی مامان دید همش  اندازه  ام هست گفت همش رو بردار ..قابلت رو نداره ..انقدرررررررررررررر ذوق کردم ... خیلی هدیه های  بی مناسبت و سورپرایزی مامان بهمون می چسبه . مرسی مامانی که اینقدر به فکر ما هستی .البته یک لباس گرم پاییزی برای همسری و دو تاشلوار برای  پسرک رو هم اضافه کنید ... مامان میگه این ها قسمت تو  بوده و هیچ کس نمی تونسته صاحب اینا بشه جز خودت ..میبینی اعتقاد به کائنات رو در  این  مادر ...قربونش بشم . خدا همه شون رو حفظ کنه برای ماها .  

 

بچه ها به نظرتون یک مهمونی در حد پونزده نفر دارم چی درست کنم ؟من اکثرا  ساده برگزارمی کنم  مهمونی هام رو. یکیشون تازه این خونه مون میخواد بیاد .یکیشون چند روزه مهمون هست و باید برگرده کشورش و بقیه هم بستگان نزدیک هستند . خودم کشک و بادمجون رو خیلی دوست دارم و این رو میخوام حتما درست کنم. سوپ جو رو برای پسرکم و نی  نی  خواهرم  و  مامانم  که خیلی دوست دارند میخوام درست کنم.از سوپ های من معمولا تعریف میکنه مامانم (بقال!!).  5-4 نفر سنشون بالاست و  رژیم کم نمک و سابقه بیماری قلبی دارند!! سه تا بچه داریم .شش نفر هم تو رنج سنی  خودمون  هستند .آها راستی  خورشت کرفس هم از  مامان جون خواهش کردم برام درست کنه چون مامانم  عاشق خورشت کرفسه .خیلی  خوشمزه و  مجلسی میشه خورشت های مامان جون . بهم گفته نگران نباشم این یکیش با اون . سالاد و دسر و غذای اصلی  الان مورد سوال من هست  و نوع نوشیدنی .  

 برام اهمیت داره با هزینه مناسب و بدون بریز بپاش و اسراف و گیج کردن مهمون در  تنوع غذا  بتونم کاری کنم  شب خوبی داشته باشند .  

   

الان صمیم منتظر  راهنمایی های  بانوهای با سلیقه و مدیر هست .بسم الله .  

 

کامنت های راهنمایی تون رو خوندم..خیلی ایده های  خوبی هستن . متاسفانه مهمونی شام به ناهار  موکول شد . (برای من همیشه  مهمونی شام راحت تر و با فرصت بیشتری هست )کرفس هم کنسل شد چون از  مهمون بزرگ تر  که نظر خواهی کردم بی رودر واسی گفت دخترم! من و  خانمم عاشق قورمه سبزی هستیم و تو این هفته سه بار  کرفس خوردیم. خب  قورمه سبزی  رفت تو لیست   مامان جون.به نظرتون اینا رو درست کنم چطورن ؟ فعلا اینا هم ایده هستند .( در  نظر بگیرید من اصلا وقت ندارم جان خودم و  ساده ..ساده ..ساده ..) 

کشک و بادمجون(همشون حداقل یکی دو ماه هست که نخوردند .آمار رو گرفتم از قبل ) + قورمه سبزی( اینو خودشون پیشنهاد دادند  )+ ته چین گوشت و بادمجون (این یکی  همیشه مشتری  داشته ا ) +کمی مرغ سس دار + سوپ(هنوز مطمئن نیستم وقت می کنم برای این یکی یا نه )    

دسر و اینام هنوز قطعی نشده چی درست کنم . کماکان منتظر  رسیدن ایده ها و جمع بندی  نهایی هستم .   

ضمنا من عادت دارم اصلا اسراف نمی کنم تو  غذا و واقعا مهمونی های من حداکثر برای  دو یا سه نفر  غذا اضافه میاد سر شام . تعارف هم ندارم شکر خدا .سوزن من روی  سرویس  حمام دستشویی و  تراس و  کف آشپزخونه و   اجاق گاز  گیر  میکنه معمولا . اینا باید برق بزنه و اگه لکه باشه من دیگه صمیم کومار !! می شم قبلش !!

نظرات 54 + ارسال نظر
شیما جمعه 10 آذر 1391 ساعت 19:01 http://greenlife21.blogfa.com

وب بینهایت قشنگی دارین که آدم از خوندنش لذت میبره...از وب نیایش جون اومدم اینجا
دوست دارم با هم اگه میشه تبادل لینک کنیم که منم از تجربیات زندگیتون استفاده کنم با اجازه

زهرا.د چهارشنبه 8 آذر 1391 ساعت 15:39

سلام صمیم جان فکر کنم یه صد سالی دیر رسیدم :-) انشالله که مهمونی به خوبی و خوشی تموم شده باشه :-* البته شما انقدر خودت شاد و پر انرژی و خوش برخوردی که اگه نون پنیرم میذاشتی برای مهمونا بهشون میچسبید و خوش میگذشت ؛-))))

ابراهیمی چهارشنبه 8 آذر 1391 ساعت 14:56

سس کره وکارامل:یک زرده تخم مرغ ،یک چهارم فنجان کره ،دو سوم فنجان شکر،یک دوم فنجان آبجوش
شکر را در قابلمه ای ریخته روی آتش ملایم کارامل کنید،بعد آبجوش را داخل آن بریزید وروی شعله کم بگذارید بماند تا به تدریج شکر بسته شده ته ظرف آب شود وشربت کمی غلیظ شود زرده تخمرغ را در کاسه ای بریزید وبا همزن برقی بزنید وشربت را در حالی که داغ است بتدریج داخل آن نموده به زدن ادامه دهید کره را تکه تکه کرده هر مرتبه با مقداری شربت اضافه کنیدحدود دو دقیقه بزنید تا سس کاملا غلیظ شود..این سس با کرم وانیلی یا پودینگ وبستنیساده بسیار خوب است...البته شرمنده فکر کنم نوشدارو......نه؟
نه که دفعه اول بود که برات کامنت گذاشتم یادم رفت چک کنم

آفرین چهارشنبه 8 آذر 1391 ساعت 12:24 http://afarin55.persianblog.ir/

صمیم جان ! کمک می خوای بیام

عزیزم..
مرسی.

سی سی چهارشنبه 8 آذر 1391 ساعت 11:52

صمیم جان هدفم گرفتن یک نمره خوب ر امتحان ایلتس هست.تقویت هر چهار مهارت

همون سفیر تخصصش تو آیلتس هست .
خیام . متاسفانه تلفنی ازش ندارم .

مامان رقیه چهارشنبه 8 آذر 1391 ساعت 09:19 http://pooyaye-maman.niniweblog.com

سلام دوست جونی . منظورم این نبود که ژله نخوردی یعنی گفتم عیبی نداره ژله درست کنی؟؟؟؟

خوب ولش . اون سالاده واقعا خوشمزه میشه میخوای قبلش یه بار اندازه خودتون درس کن ببین. راستی صمیم جان اینجا برو خییییییییییییییلی قشنگه یه عالمه دسرو...
http://ashpazi.blogfa.com/
حالشو ببر



آشپزی.وای ..خیلی خوشگل بود .
مرسی مهربون.

معصوم سه‌شنبه 7 آذر 1391 ساعت 20:16

سلام صمیم جونم.خوبی هانی جونم؟امروز برگشتم از مشهد.خوش بحالتون که همیشه اونجا هستین دل کندن و وقت خدافظی از اونجا خیلی سخته.من که همینجوری اشکام بند نمی اومد.خیلی دوست میدارمی صمیم جونی

زیارت قبول عزیز دلم .
انشالله هروقت تونستی زودتر بیای و بیشتر بمونی

آفرین سه‌شنبه 7 آذر 1391 ساعت 18:28 http://afarin55.persianblog.ir/

الان یادم اومد!
یه دلمه برگ مو قالبی داره منصوره خانم کتابی!
می تونی مودشو شب قبل آماده کنی و پیچیدن هم که نمی خواد و فوق العاده هم شیک میشه

منصوره که همه چیزش از آشپزی عالی هست .
وای دلمو اگه درست کنم تا سه روز طول میکشه!! ولی خب خودم خیلی هوسم کرد ..حالا چکار کنم با این هوسه ؟ میشه غذا رو پست کرد برای صمیم شکمو ؟

سمیه مامان احسان سه‌شنبه 7 آذر 1391 ساعت 17:24

صمیم جان همه تو ایده دادن کمکت می‌کنن ولی من هنوز موندم تو اون حرفت که گفتی ساده ساده ساده... نمی‌خوام مهمونام گیج بشن!
خوب عزیز من این منوی مفصل واقعا به نظرت گیج‌کننده نیست؟
خیلی خوبه که اینقدر عزت سر مهمونات می‌ذاری و می ‌خوای باب میل اونا باشه همه چی، ولی لااقل دیگه اسمش رو ساده نذار.

سمیه خودمم میدونم زیاد میشه برای اون سادگی که من میخواستم . به قول تو دیگه ساده ساده هم اسمش نیست میشه نیمه رسمی .
ممنونم.

آتوسا سه‌شنبه 7 آذر 1391 ساعت 16:30

البته نمی دونم مهمونی الان برگزاز شده یا نه ؟ ... نه عزیزم معلومه که کیک بدون خامه زشت نیس ... منظورم همین بدون خامه بود که جون می ده برای عصرتون . تازه شم با خامه که دیگه شیک نمی شه ..مگه تولده یا نامزدی ! ... وای خوش به حال مهمونات . برای کیک من انواع کیک های کاکایویی یا کیک هویج که این روزا خیلی طرفداپیدا کرده رو پیشنهاد می دم . امیدوارم عصرپاییزی سرد مشهد با چای و کیک ... حسابی خوش بگذره

قربونت . جات خالی چه هوای بارونی خوشگلی هست اینجا ..به به

واااااااااااااااااااااااااای خِدای بزرگ ِ گنده!! چقد خوب که صمیم به ما جواب دادهههههه
ینی واقعنی از ته ته ته ته اعماق درونم خوشحال شدمااا
به قرعان!
یونا رو ببوس.خودتم همینطور.
بووووووس

بووووووووووووووووس
آینه هم تفی شد!

لیلی سه‌شنبه 7 آذر 1391 ساعت 16:03

تموم زندگیت غذا درست کردنه نه

رز سه‌شنبه 7 آذر 1391 ساعت 15:38

صمیم جان صمیمی و دوست داشتنی من سلام
اول از همه ممنون به خاطر نوشته های پر انرژی و جذابت
گاهی وقتا دلم میخواد کنارت باشم و روی اون لپات یه بوس گنده بشونم بس که با خوندن نوشته هات روحم تازه میشه.
در مورد مهمونی باید بگم که من خیلی تجربه ندارم و مثل شما کدبانو نیستم اما یه دسری هست به اسم ژله رلی که زیباست و جالبه و میتونی توی چند رنگ درستش کنی و از همه مهمتر خیلی راحته درست کردنش.کیک مرغ هم به عنوان یه غذای سبک برای پای سفره هم خوشکله هم خوشمزه البته یکم دردسر داره درست کردنش اما میدونم که مهمونات احتمالش کمه که خورده باشن.البته جوون پسنده.
امیدوارم نظراتم به در د بخوره
راستی یادت نره که بعد از مهمونی حتما عکس غذاهات و یا گزارش مهمونی رو با دستور پخت غذاها برامون بنویسی،البته اگه فرصت کردی.
شاد باشی و پر انرژی مثل همیشه

فدای تو ممنونم از اینهمه محبتت
میگم رزی من اگه عکس بذارم که اینا نیمدونن من وبلاگ دارم برای شماها میخوام .فکر میکنند چقدر ندید بدیدم!!! که از چهار تا غذا دارم سند و مدرک جور می کنم بگم چقدر زحمت کشیدم براشون!! والله.

آخه توی یکی از مهمونی ها خانمه که شوهرش باهاش ایران نیومده تند تند داشت عکس میگرفت برای همسرش بده همون شب بگه جات رو خالی کردیم . خب من به عنوان میزبان ضایعه برم عکس بگیرم!! خودمونی نیستم خیلی زیاد در این مورد باهاشون.

خاموش سه‌شنبه 7 آذر 1391 ساعت 10:34

سلام صمیم جان من از خواننده های خاموشتم خیلی از وبت خوشم میاد وبا خوندنش کلی انرژی میگیرم الهی که مهمونیتتم بخوبی برگزار شه من یه سوالی ازت دارم میخواستم بپرسم الان که شروع به رژیم گرفتن کردی دفعه چندمه که داری اقدام به لاغری میکنی ؟واز کی شروع کردی ؟ و وزنت چقدر بوده دفعه آخری وتا الان چقدر کم کردی ؟ومیزان فعالیتت چقدره ؟وآیا رژیم خاصی میگیری یا نه؟چون منم چاقم ومیخوام لاغر شم منظورم ازسوالاتم سری آخریه که شروع به لاغری کردی هستش ها چون وبلگ رژیمیت تاسال ۸۷ بیشتر نیست ها ممنون

خاموش عزیز (حتی اسمتم ننوشتی و این همه سوال!! اوکی .)

یک توصیه: هیچ وقت از آدم هایی که دارند رژیم میگیرند نپرسین دفعه چندمه داری رژیم میگیری ..ناخودآگاه آدم یاد شکست هاش می افته . اصلا اهمتی نداره. مهم این اقدام و انگیزه فعلی هست و ادامه دادنش.
میشه بگی یا وضعیت دقیق خودت چی هست که این سوالات کمکت میکنه ؟دقیقاا لان چیش برات مهم هست عزیزم ؟

~مریم~ سه‌شنبه 7 آذر 1391 ساعت 10:06

خواهش می کنم. می دونم سرت شلوغه. ممنون که وقت گذاشتی و این بار جواب دادی. نه. من در مورد مسائل شخصیم نمی پرسم چیکار کنم عزیزم. مثلا" خیلی دلم می خواست بدونم شمال که رفتید ساری بودید؟ ازت پرسیدم. شاید متوجه نشدی. آخه خودم شمالی هستم ( البته جای دیگه زندگی می کنم)
چون خواننده ی چند ساله ت هستم، سعی می کنم بازم کامنت بذارم. راستش از چند ماه قبل بود که تصمیم گرفتم گاهی توی وبلاگ هایی که می خونم کامنت بذارم، چون همیشه انرژی می گیرم. راستی، منم زبان خوندم. ارشد مترجمی. اون موقع ها خیلی دوست داشتم مثل شما تدریس و ترجمه کنم. الان که به هر دو هدفم رسیدم، خیلی یاد شما می افتم. بهرحال همیشه برات بهترین ها رو آرزو می کنم.

مرسی عزیزم.
آره ساری هم رفته بودیم.
موفق باشی و خوشحالم به هدفت رسیدی .

من که فقط میدونم عاشقتم!
هییییییییییییییییج پیش زمینه ای هم ندارم از خانه داری و ایده و مهمانی!
چاکریم خلاصه

فدای مهربونیت ..
تو فقط باش .نمیخواد ایده میده بدی ..

تسنیم دوشنبه 6 آذر 1391 ساعت 17:24 http://www.taninezendegieman.blogfa.com

سلام عزیزم.این پست رو با قبلی با هم دو سه روز پیش خوندم ولی وقت نکردم کامنت بذارم. خوشحالم که مسافرت بهت خوش گذشته بود البته مطمئن بودم به ادمی مثل تو که همیشه مثبت نگر هست هرجا باشید خوش میگذره خداروشکر
هدیه های قشنگی که یهویی از مامانت گرفتی هم مبارک باشه عزیزم.چه کیفی میده ادم اینجوری هدیه بگیره
انشاله که مهمونیت هم با خوبی و خوشی برگذار میشه و بهت خوش میگذره و اذیت نمیشی. به نظر من همین تعداد غذایی که تو پینوشت نوشتی درست کنی خیلی هم زیاده.شمردم میشه 5 نوع عذا دیگه!!

اره واقعا سورپرایز خوبی بود .
منونم .
۵ نوع ؟!! پلو سفید رو هم جداگانه شمردی جان من!!
بووووووووووووووووس

محدثه دوشنبه 6 آذر 1391 ساعت 13:08 http://entezareshirin86.blogfa.com

سلام صمیم جانم! رسیدن بخیر عزیزم.ایشالله که حال پدرشوهرتون هم خوب شده باشه.
دم مامان جانتون هم گرم که اینجوری یهویی هدیه سورپرایزی میده واقعا آدم کیف می کنه.
امیدورام مهمونیت هم به خوبی و خوشی برگزار شده باشه البته مطمئنم که اینجوری میشه چون جایی که صمیم بانو باشه به هیشکی بد نمی گذره

فدای محبتت .
مرسی از این همه انرژی

آرزو دوشنبه 6 آذر 1391 ساعت 09:08

سلام صمیم جان
منوی خوبی بود . ولی به نظر من مرغ سس دارو درست نکن و سوپ رو به عنوان پیش غذا حتما درست کن . اون ته چینت یک غذای کامل و مجلسیه و به نظر من با کشک و بادمجون خیلی سفرت رو شیک می کنه. اگه مرغ بذاری باید جداگونه زرشک ÷لو هم درست کنی اونوقت دیگه سفرت ساده نیستا

دقیقا ..مرغ کنسل شد چون مهمون ها هم گفتند زیاد مرغ خرودن و من یک چیز دیگه درست کنم..
بوس .

نسرین دوشنبه 6 آذر 1391 ساعت 08:10

صمیم جان به نظر من دسر میوه ای فیلیپینی درست کن دستورش از مجله هنر اشپزی هست میتونی از ۳ روز قبل درست کنی.ژله شیر عسلی هم خوشمزه است دستور این هم از هنر اشپزیه اگر خواستی دستورشو برات بذارم

سلام .حتما.
منتظرم بذاری برام . اگه عکسش رو هم داشتی که عالیه دیگه

محیا شنبه 4 آذر 1391 ساعت 19:58 http://litany.blogfa.com

صمیم جان این غداهایی که نوشتی یکم زیاد نیست؟ بنظرم یکم موقع درست کردنش آدم گیج میشه ! من اولین باره که اینجا میام ...نوشته هات صمیمی اند صمیم جان

قورمه سبزی رو خودشون سفارش دادند .
بقیه غذاها رو تو هفته جاهای دیگه خوردند و من دستم بسته بود تقریبا .

ابراهیمی جمعه 3 آذر 1391 ساعت 22:32

سلام ،من الان پستتون رو خوندم،نمیدونم مهمونیتون برگزار شده یا نه،برای دسر،شما هیچ وقت سس باتر اسکاچ درست کردین ؟یه سس کارامل با کره هست که روی بستنی وانیلی عالی میشه،گرون هم در نمیاد....

طرز تهیه اش روم میتونی برام کامل بگی لطفا ؟

سراب جمعه 3 آذر 1391 ساعت 18:24

به نظرم سوپ درست کن، تو این هوا میچسبه، حتی اگر شده از شب قبل آماده کن و اون روز گرمش کن

نظرم روی سوپ موافق هست .

سراب جمعه 3 آذر 1391 ساعت 18:23

عزیزم برای دسر من کرم کارامل مارک دراژه پیشنهاد میکنم که هم راحت و زود آماده میشه هم طعمش خیلی خوبه. ژله بستنی انگور یا لیمو سبز یا بلو بری که رنگهای قشنگی هم خوبه به شرطی که وقتی ژله خنک شد باستانی آب شده را اضافه کنی تا از هم جدا نشه

از کارامل خاطره خنده داری دارم . لامصب نبسته بود مارکی که خریده بودم و اصلا یه وضعی بود جلوی مهمون هام ..فک کن تازه عروس بودم و چقدر حرص خوردم که حتی نتونستم از یخچال در بیارم دسر رو ..!!!

asal جمعه 3 آذر 1391 ساعت 14:28 http://www.excellent-far.persianblog.ir

اپم دوستم بیا نظر یادت نره

الف.الف جمعه 3 آذر 1391 ساعت 00:56

سلام صمیم جان ..مدت کمیه با وبلاگت آشنا شدم و دارم آرشیو رو میخونم...از شخصیت مامانت خیلی خوشم میاد...خیلی باحاله...

راستی صمیم جان من که ایده ای ندارم ولی میشه طرز تهیه ته چین گوشت و بادمجون رو توی وبلاگت بذاری؟

تو ارشیو تیر یا مرداد ۸۷ دارمش . همون موقعی بود که کلاس میرفتم چند جلسه البته .
فدای تو .

لیلی پنج‌شنبه 2 آذر 1391 ساعت 22:49 http://leiligermany.blogsky.com

من فکر نمی کنم که مسلمان بودن و عزادار بودن برای اسوه ایثار امل بازی باشه. یعنی دین دار بودن امل بودنه؟؟

این روزها که انکار همه چیز حتی خود آدم زنده!روبروییت ! هم انگاری روشنفکری به حساب میاد .
معلومه که حرمت و احترام و اعتقاد امل بازی نیست ..

مریم پنج‌شنبه 2 آذر 1391 ساعت 20:23

سلام
اینقدر خوشحالم که دوباره وبلاگت رو پیدا کردم من مدتها خواننده مطالبت بودم اما یه مدت طولانی تکنولوژی و اینترنت رو کنار گذاشته بودم، امروز که خیلی اتفاقی پیدات کردم بی نهایت خوشحال شدم و آرامشی رو از بعضی نوشته هات گرفتم که وظیفه خودم دونستم که برای این آرامش ازت تشکر کنم. امیدوارم دنیات همیشه آفتابی باشه.
من روزهای سختی رو میگذرونم از کسی که به اندازه تمام دنیا دوسش دارم و دوسم داره دورم و صبوری میکنم خوندن نوشته هات حس خوبی بهم داد یک دنیا سپاس

قربونت بشم عزیزم ..مرسی .

ملینا پنج‌شنبه 2 آذر 1391 ساعت 17:43

اهان یادم رفت بیشنهاد غذامو بدم به نظرم جون یه مدل غذا با کوشت قرمز داری غذای دیکه با کوشت سفید باشه بهتره. به نظر مرغ بریان لد نیست با توجه به اینکه مهمونایی با محدودیت غذایی داری انتخاب بدی نمیتونه باشه اتفاقا بجه ها هم دوست دارن.اکه به افتخار مهمونایی که از خارج از کشور داری یه کباب اصیل ایرانی با دوغ محلی سفارش بدی هم خوبه. نوشیدنی اب طعم دار جند طعمشو بکیر و دلستر هم با طعم های متنوع تهیه کن... راستی تو این باییز دلانکیز انار دون شده و خرمالو یادت نره که دور هم حسابی میجسبه

ملین منو نگاه کن .من چهارشنبه ساعت ۸ شب میرسم خونه و فرداش ظهر مهمون ناهارر دارم . خب مرغ درسته قر و فر داره عزیزم.شاید هم من بلد نیستم و سخت میبینمش . کباب و جوجه اینا همین دیشب تو مهمونی خوردیم تکراری میشه .
اتفاقا نوشیدنی ها پیشنهاد خوبی هستند . حتما یادم می مونه .

من که عاشششقققققققققققق خرمالو ام .
انار دون شده هم اگر وقت کنم و اناراش قرمز باشه .یک بار انار گرفتم سفیدیش اشک شوق تو چشم آدم جمع میکرد!!
مرسی عزیزم.

ملینا پنج‌شنبه 2 آذر 1391 ساعت 17:29

سلام صمیم جان عاشقتم نوشته هات خیلی خوشکل و جذاب وبر انرزیه والبته برای من ارامش بخش انکار وقتی نوشته هاتو میخونم یه بخشی از روحم تغذیه میشه و واقعا لذت میبرم دلیلشم اینه که نوشته هات روزانه نویسی صرف نیست و قاطیه روزانه هات مطالبی مینویسی که خیلی با روحیات من یکی سازکاره. حتی روزانه هاتو اینقدر شیرین مینویسی که ادم دوس داره هی بخوندش بخصوص وقتی از شیرین کاری های یونا جون و دسته کل های خودت مینویسی...ببخشید بعضی کلمه هام حروفش اشتباس اخه کوشیم فارسی نداره.

وای ملینا الان اینا رو برای من نوشتی ؟
فدای محبتت . مرسی از اینهمه ذوق و شوقت .

آتوسا پنج‌شنبه 2 آذر 1391 ساعت 14:55

خب همینایی که خودت نوشتی عالیه ... برای دسر من سالاد میوه و چای و کیک خونگی رو پیشنهاد می کنم که شیک و همه پسند والبته سلامت هستن .

کیک رو هستم. فقط خامه مامه نگو که وقت ندارم جان خودم . همین کیک ساده زشته به نظرت؟ برش بزنم مثل بچه آدم بخوریم دیگه .

فنچ بانو پنج‌شنبه 2 آذر 1391 ساعت 14:51 http://baghe-ma.blogsky.com

سلام صمیم جان
اولا که با اون قسمتی که گفتی قصه ی امام علی و امام حسین رو برای یونا می گی خیلی موافقم. خیلی حرفاتو قبول دارم. آفرین:)

دوم ایده: به نظر من ته چین مرغ هم به اضافه ی سوپ و کشک بادمجون و خورش کرفسی که گفتی باشه عالی می شه. برای سالاد هم یه سالاد اسفناج هست که خوراک این فصله وتوش دونه انار هم بریزی خیلی خوب می شه. این دستورو ببین:
http://nasrinabedi.blogfa.com/post-83.aspx
برای دسر هم خیلی چیزا میشه درست کرد خب اما با این منو به نظر من حلوای هویج یا شله زرد خوبه:)

میدونی شله زرد رو تازه خوردن همه تو این چند روز نعطیلی .

سالاد جالبی بود فقط من میترسم اولین کسی که آبرو بری کنه همین همسری خودمون باشه که اصلا ذائقه ی تست کردن چیزهای تازه رو نداره و بیا درستش کن حالا!!
ممنونم عزیز دلم .بوس .

مامان نیکان پنج‌شنبه 2 آذر 1391 ساعت 04:25

صمیم جون اول از همه یه دنیا بوس و بغل برات می فرستم
بعدش هم عزیزم شما که می خوای کشک بادمجون و سوپ و خورشت کرفس بذاری به نظرت همینا کافی نیست؟ خوب پلو خورشت کرفس میشه غذای اصلی دیگه. مگه نمی خوای ساده باشه؟
اگه وقت داری کشک بادمجوناتو این شکلی درست کن:
http://drashpaz.persianblog.ir/post/18/
برای دسر تیرامیسو فکر کنم خوشمزه باشه
http://www.cheftayebeh.ir/2012/11/blog-post_20.html
سالاد هم سالاد کلم قالبی
http://iranianchefs.com/showthread.php?t=2043
البته شما خودت اونقدر هنرمند و با سلیقه هستی و اونقدر عشق توی خوراکی هات میریزی که هرچی درست کنی عالی میشه و خوشمزه و دلپذیر و شادی بخش

این کاسه های خمیری رو دیده بودم اتفاقا توی همین سایت هم بود . خیلی خوشگلن آه کو وقت خواهر!!!
شکل سالاد رو برم باز نکرد گفت عضو نیستی داداش!!
فدای تو بشم. واقعا دلم میخواد روحیه خوبی داشته باشم و بیشتر بهشون خوش بگذره .

فرزانه پنج‌شنبه 2 آذر 1391 ساعت 02:53

صمیم جون سلام
سفر به خیر (کلی خندیدم )
راستش من توی مهمونی هام سالاد ماکارونی را همیشه درست میکنم و همیشه ازش استقبال میشه!
چون بچه ها و سن بالاها هم جزو مهمونها هستن ژیشنهاد میکنم با مرغ درست کنی و البته آب مرغ را میتونی برای سوپ استفاده کنی!
گل من فکر نکنم کشک بادمجون طرفدار زیادی داشته باشه ! وقتی برنج و سالاد باشه معمولا کشک بامجون به چشم نمیاد ( البته من در محلس های دیگران چون دیدم خورده نمیشه میگم!!!)
برای دسر هم خورده شیشه را ژیشنهاد میکنم که خیلی کلاس داره!!
اگه خواستی برنج ندی با ساندویچ میکر میتونی ساندویچ هم درست کنی که خیلی راحته

عزیزم این سالاد ماکارونی جون میداد برای شب ولی من ناهاره مهمونی ام .
میدونم ..الان مطمئن نیستم کشک و بادمجون درست کنم یا نه .از طرفی عصرونه خور هم هستند و غذای گرم هم استقبال میکنند . میگی بذارم برای عصر خوبه ؟ (صمیم که گیر داده به این کشک و بادمجون !!!!)
اتفاقا الان داشتم طرز تهیه خرده شیشه رو با دقت!! میخوندم هی بالا پایین میکردم ببینم وقت می کنم یا نه . شانسش زیاده کلا این دسر .

مهر چهارشنبه 1 آذر 1391 ساعت 23:45

به نظر من زرشک پلو. هم کم دردسره هم گرون نمیشههم مجلسیه.راستی برنامه شام ایرانی رو دیدی؟شقایق دهقان مرغ با سس پرتقال درست کرد.من خودم تو خونه درست کردم خیلی خوب شد همه خوششون اومد میتونی امتحان کنی.البته چاشنی غذا که عشقه فراموش نشه

اوخ اوخ اون سس پرتقال رو نگو که این شوهره کلا تخصصش پودر کردن ذوق هنری منه!!!
آقا رفتیم خوشحال و خندون از سوپر از این آب پرتقال های پالپ دار گرفتیم و با دقت اومدیم درست کردیم (مثل خود شقایق یک عالمه هم کره ریختم!!) بعد موقع خوردن شوهره برگشته میگه ترکیبش ست نیست!! ته مزه تلخی میده آب پرتقالش . خیلی حالا اصرار داری دفعه بعد با اب پرتقال تازه درست کن نه از این بازاری ها!!
من الان داره دست و دلم میلرزه از دست شوهر خودم که وسط مهمونی یوهو افاضات نفرمایند!!

نزهت چهارشنبه 1 آذر 1391 ساعت 22:57

به نظر من برا مهمونای سن بالاتون! مرغ رو گریل کنی یا کباب درست کنی (کباب ماهی یا جوجه یا گوشت قرمز)، کم نمک و بدون چربی، اگه حسابی تو ادویه بخوابونین خوش طعم میشه
نون و سبزی و گردو و خیار و گوجه هم گزینه خوبیه براشون، کلی هم میشه روی تزیینش مانوور داد، یا به جای این میشه یه سالاد فصل درست کرد که بتونن بخورن.
نوشیدنی هم آب سیب و دلستر
لازانیا (به عنوان غذای فرنگی)

مرغ و ماهی رو همین دیشب میل کردند .
جالبه اهل شوری و ترشی خوردن بودن همه و سالاد فصل خواهرم کلا دست نخورده مونده بود .
فکر کن لازانیا مال وقتی بود که گفتم شام مهمون دارم.الان افتاده ناهار .
مرسی از راهنماییا هات . قربونت بشم .

مامان رقیه چهارشنبه 1 آذر 1391 ساعت 22:09 http://pooyaye-maman.bogfa.com

سلام . تبریک میگم بابت لباسهایی که هدیه گرفتی:)
دسر ژله می تونی درس کنی؟؟؟؟ من یه ژله درس کردم تو یکی از پستهام عکسشو گذاشتم بیا ببین خیلی قشنگه تازه من با 2 رنگ درس کردم دوست داشتی بگو مدل رنگین کمانشو بگم چطوریه

آهان یه سالاد من تو یه مهمونی خوردم خیییییلی خوشمزه بود با اینکه تو نظر اول مثل سالاد هر شب خودمون به نظر میرسید ولی نه : کاهو ریز کن +ذرت کنسرو +مقدار خیییییلی کمی گوجه فرنگی
بعد روشو با چیپس نه خلال سیب زمینی +کالباس مربع مربع شده(نخودی) تزئین کن . محشر بود صمیم امتحان کن
توش حتما آبلیموی زیاد و فلفل سیاه بریز فلفل سیاه عطر خاصی داده بود
سسش هم هزار جزیره بود نه سفید

ممنون. اره ژله خوردم.
این سالا رو حتما درست می کنم باید خوشمزه باشه . ولی اولین بار توی مهمونیم درست کنم یک ذره ریسکی نیست به نظرت ؟من ادم محتاطی هستم تو این چیزها معمولا .
دستت دردنکنه . ممنونم.

نیاز چهارشنبه 1 آذر 1391 ساعت 20:41

بچه ها چیکن استروگانوف را خیلی دوست دارند و صد البته جوان ها. خبلی هم راحت هست و شیک. به جای کشک بادمجان حلیم بادمجان چطوره با سیرداغ حسابی. سالاد انارو کلم هم برا این فصل خوبه . نوشیدنی هم که هیچی دوغ خوشمزه نمیشه و شاید در کنارش شربت نعنا.

قربونت بشم مشکل من شوهرمه که از این غذاهای سس دارو اینا استقبال نمیکنه معمولا . ما قورمه سبزی رو هم سالی یک بار تو خونمون درست می کنیم .میگه مگه خورشت هم غذاست!!؟ . تازه قیمه قورمه سبزی اونم اگه مهمون داشته باشم بعد تو میگی چیکن استراگانف!
باسیرداغ فرواوونموافقم.
بوس.

neshat چهارشنبه 1 آذر 1391 ساعت 18:48

برام اهمیت داره با هزینه مناسب و بدون بریز بپاش و اسراف و گیج کردن مهمون در تنوع غذا بتونم کاری کنم شب خوبی داشته باشند .
واقعا افرین به این جمله باید با طلا نوشت فقط نمی دونم چطوری میشه به خانم های سن بالا تر(مادر شوهر و مادر) این رو فهموند که مهمونی با یه جور غذا هم خوبه.


اخی تو زحمت می افتن اونا که واجبه واقعا یک مدل درست کنند .

الهام چهارشنبه 1 آذر 1391 ساعت 17:13

صمیم جونم برای دسر ژله اکواریوم خیلی خوبو راحته، روز قبلش هم اماده میکنی و خیالت راحته بوووووس
در مورده پیش غذا هم باهات موافقم کشک بادمجون گزینه ی خوبی سالاد هم میتونی خیلی راحت سالاد شیرازی درست کنی
ماستو خیار با تزیین شوید خشک و پودر گل محمدی هم خوشمزه راحتو بی دردسر یه سبد هم سبزی های تازه اماده کن برگ اسفناج شاهی ریحان و .............

قربووونت بشم درباره همه چی ایده هات رو دادی .
شاید خرده شیشه درست کنم. (شاید)
این سبز ی دوباهر اشک منو در اورد . خو منی که ساعت ۸ شب میرسم خونه این روزها سبزی رو کی بگیرم ؟ صبح مهمونی که هزار تا کار دارم . ناهار شد مهمونیم.

آفرین چهارشنبه 1 آذر 1391 ساعت 17:13 http://afarin55.persianblog.ir/

حلیم بادمجون گزینه خوبیه. به خاطر این که میشه از قبل آمادش کرد و سرد سرو میشه، درد سرت کم میشه. به نظر من از حلیم بادمجون مجلسی تره. البته نظر خودتون ارجح تره!
چون یه خورشت داری، فکر می کنم مرغ برای غذای اصلی بذاری بهتر باشه، جوجه یا زرشک پلو

مهمونا دیشب میگفتن شکل قیمه و مرغ شدیم!! رسما دارن دست و پا میزنند مرغ درست نکن صمیم ..من موندم سر دوراهی زندگیم!!!

مهرگان چهارشنبه 1 آذر 1391 ساعت 16:15

من میگم: جوجه کباب برای مهمان های رده بالا و خودتون خوبه.... سوپ هم که هست و کشک بادمجان که منم می خواهم.... سالاد کلم / نوشیدنی دوغ کفیر.... و ته چین .... بسه دیگه ....شاید چون فصل ماهی هست بتونی ماهی بزاری....

جوجه و ماهی شکم پر رو تازه خوردند تو مهمونی .
الهی ..هوس کشک و بادمجون کردی ؟ بوش برداشت کل این وبلاگ رو .

الهام ب چهارشنبه 1 آذر 1391 ساعت 15:44

برا بچه ها و جوونا لازانیا خوبه. کشک بادنجون و کرفسم که برا بزرگترا. سوپم که هست. یه مرغم بذار تنگش.

مهمونی برای ناهار تغییر کرد . یعنی ظهر افتاد . من خودمم عاشق لازانیام حیف که شام نیست .

دزی چهارشنبه 1 آذر 1391 ساعت 15:09 http://littledragon.persianblog.ir

سلام عزیزم, تازه پیدات کردم و نوشتهاتو خیلی دوست دارم. با اجازه لینکت می کنم.
به نظر من با توجه به سن و سال و کم نمک بودن غذا و همچنین هم سن و سالهای خودمون من ماهی رو پیشنهاد می کنم. هم تو فر می تونی بزاری و هم اینکه سوخاریش کنی. برای همه هم غذای کاملیه.

ماهی که عالی هست تازه ماهی در فر (شکم پر) میل فرمودند تکراری میشه .
ممنونم از لطفت.

بانو چهارشنبه 1 آذر 1391 ساعت 15:08 http://banouu.blogfa.com

غذای اصلی مرغ باشه خوبه چون همه میپسندن مثلا میتونی زرشک پلو با مرغ درست کنی

بانو جان میگن شکل مرغ شدیم از بس خوردیم!
از این واضح تر بهم حالی کنن !!؟
بوس .مرسی .

سعیده چهارشنبه 1 آذر 1391 ساعت 14:05

صمیم جان سلام ، وب زیبات رو چند وقتی هست که می خونم.
خوشحالم از شادی ها و خوشی هات.

به نظر من دسر پان اسپانیا و ژله رنگین کمان درست کن. برای غذا هم یه زرشک پاو با مرغ هم بزار ،‌برای کسایی که سنشون بالاست ، ممکنه نتونن خورشت کرفس بخورن چون گوشت قرمز داره.

مهمونی خوش بگذره عزیزم.

کرفسه که کلا منتفی شد . ژله رو خیلی دوست دارم درست کنم وقت گیره و من خیلی کارهای مهم ترم مونده تا امروز که سه شنبه هست و دو روز مونده به مهمونی .
بوووووس . ممنون ازت سعیده.

گلی چهارشنبه 1 آذر 1391 ساعت 13:12

صمیم عزیز سلام
ای کاش با دید بازتری نسبت به داستانهایی که به عنوان تاریخ تو مغزمون کردن نگاه کنی اعقاد خوبه ولی اول به خود خدا

به خود خدا که دیگه شک نداریم قربونتت بشم .

پرتو چهارشنبه 1 آذر 1391 ساعت 12:57 http://par2.blogsky.com/

اینایی که میخوای بپزی کلی هست دیگه

منم موافقم احترام گذاشتن به عقاید ....


هیییییییییی خواهر .
حریص شدم میخوام تو یک روز هنرهام رو رو کنم!!
بوس .

اطلسی چهارشنبه 1 آذر 1391 ساعت 12:57

من میگم ته چین مرغ همشهری
نوشیدنی هم دوغ!اگر هم گاز دار میخوای بهارنارنج جدید که اومده

دوغ اسمش بهار نارجه یا طعمش ؟

نازنین چهارشنبه 1 آذر 1391 ساعت 12:57 http://mydaysinuniversities.persianblog.ir

سلام
کاش این پست شما یک "خیلی پسندیدم" گنده داشت تا من تیک می زدم.

نسیم چهارشنبه 1 آذر 1391 ساعت 12:49

یه سر به آقای کوچک بزن...

ای وای من ..دفع پروتئین از کجا اومد ؟ دلم درد اومد از حرف اون دکتره به اقای پدر ...
خدایا تو خودت این بچه رو از این مرحله هم بگذرون..بدون درد کشیدن مهربان و اقای پدر ..

سی سی چهارشنبه 1 آذر 1391 ساعت 12:03

صمیم جان من مشهد هستم واسه همین از شما در مورد کلاس پرسیدم عزیزم

در مورد سفیر ( شعبه خیام) شنیدم خوبه .
میشه بهم بگی هدفت چی هست ؟ چی رو میخوای تقویت کنی ؟

~مریم~ چهارشنبه 1 آذر 1391 ساعت 11:21

صمیم جان چند باری کامنت گذاشتم، گاهی هم یه سوالاتی ازت پرسیدم جواب ندادی. شاید وقت نداشتی، شایدم احتیاجی نبود. سعی می کنم از این به بعد خاموش بخونمت. بهرحال همیشه از نوشته هات انرژی می گیرم. موفق باشی

مریم جان اول از همه عذر خواهم . سوالاتت رو یادم نیست چی بود ولی مثلا یک سری دوستان سوال می کنند چکار کنم نامزدم دوستم داشته باشه!!! ؟ من چی بگم آخه ؟ من که ندیدم طرف رو و موقیعت رو و سن و سال این ها رو ..بعد مثلا یکی دیگه پرسیده بود تو چکار میکنی اینقدر شادی مثلا!!! خب من چی بنویسم .اصلا من نمیشینم فکر کنم که ..مریم جان متاسفم اگر جواب سوالاتت رو ندادم .حتما سوال تو متفوات بوده و من متوجه نبودم.لطف میکنی بنویسی دوباره سوالت رو ؟
ترجیح میدم خاموش موندن دوستان در اینجا دلیلی دیگه ای داشته باشه نه کم توجهی من .
بوس .

طلا چهارشنبه 1 آذر 1391 ساعت 11:11

سلام خانوم گل. برا دسر بنظر ژله اتار خیلی خوبه (انار رو دون کن تقریبن نصف ظرف ژله رو پر انار کن. بعدش ژله انار یا تمشک درست کن و روش بریز. عالی میشه) غذای اصلی هم آلبالو پلو با فیله مرغ! سالاد چیز خاصی یادم نیومد. ایشالا مهمونی عالی برگزار بشه و به همه خوش بگذره. راستی ممنون که اینقدر با انرژی و مثبت مینویسی و حالمو خوب میکنی.

یک بار آلبالو پلو درست کردم این اشپزخونه ترکیده بود انگار .بعد همسری میگه خو مربا میریختی خودت و هم رو راحت میکردی دیگه!!
یعنی می خواستمب بکشمش .حالا مربا هم میریزن بعضیها توش ولی نه درست وقتی که همه جا قرمز و لکه لکه شده و نتیجه کار خوشمزه!
قربونت بشم اینقدر بهم روحیه میدی.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد