من و همسرم عاشقانه هم را دوست داریم.

صمیم-۲۹و اندی سن!- 12ساله ازدواج کرده-همسر و پسرکش رو میپرسته- عاشق تر از اونا کسی هست؟

من و همسرم عاشقانه هم را دوست داریم.

صمیم-۲۹و اندی سن!- 12ساله ازدواج کرده-همسر و پسرکش رو میپرسته- عاشق تر از اونا کسی هست؟

ما زن ها

متاسفانه من آدم خوبی برای ارتباط  نیستم کلن!!  

شما هم ممکن است این جمله ناامیدانه را از دوستانتان شنیده باشید. ممکن است کسی این را با خودش بگوید ولی در دوستی اش با یک آدم دیگر  جور دیگری  نشان داده باشد.. آنقدر که تا حد نزدیک ترین  و محرم ترین هم با او پیش رفته  باشد. این وسط  یک فاصله که جای خالی  اش  عمیق نشا ن می دهد خودش را، وجود دارد :  ندانستن زن ها...و این نشناختن ، وجه مشترک همه مردهای روی زمین است.مردها هم حق دارند .لابد با خودشان  می گویند یکدفعه چرا اینطور  می شود  اوضاع؟ یعنی در  اوج خوبی و وقتی  همه چیز ارومه و  مردها در دلشان  می گویند : من چقدر خوشبختم  ورق  برمیگردد و طوفان خیلی از  این خوشبختی ها را می برد جایی  دورتر  مثلا دو سه متر آن طرف  تر  آرام روی  زمین می گذارد.نکته اینجاست که  این طوفان  همچین هم طوفان نیست و  راز  نهفته در  دل این تند باد این است که مرد یادش رفته به زن  ، برای  هزارمین بار  از  دوستی و  نوع محبتش اطمینان بدهد .خب آدم عاقل که هزار بار یک چیز را  تکرار  نمی کند! بله ! ولی  زن هر بار  محبت می بیندو تحسین و تعریف  می شنود  انگار برای اولین بار شنیده است .اصلا هم برایش  تکراری  نیست. زن ها با گوش هایشان با چشم هایشان زنده اند.زن ها با یک جمله ، رنگین کمان می شوند  اگر  جمله اش فقط  کمی  محبت آمیزتر از کلمات یک قرارداد کاری و رسمی باشد!!! آری  خب  مردها سخت باور می کنند که مثلا خانمی ساعت ها وقت برای  خوشحال کردن آدم مورد علاقه اش  صرف کرده باشد و با یک جمله  کفه محبت به نفع آن آدم سنگین شود .یعنی بهتر بگویم نمی دانند مثلا به جای  اینکه با دلیل و منطق و رفتار مرد مآبانه به یک زن نشان بدهند جایگاه خاصی برایشان دارد  کافی است یک خطاب مهربانانه به کار ببرند .. کودک لطیف وجودش را کمی  نوازش کنند...و در  قلب زن ها یعنی  گوش هایشان کمی  از نقش حضور او بگویند..بعد این طور  می شود که زن ها  رنجیده از دیوار بودن مردها...رنجیده از بسته بودن همه پنجره ها ...دلگیر از  نرسیدن نشانه ها ،به عمق غم پناه می برند .گاهی بعضی هایشان هیاهو میکنند و همه چیز را به هم میریزند و می روند و  و بعضی  هایشان  غم آلود فقط  نگاه میکنند و در هر دو حال در  هر دوی  این ها یک کودک با چشم های غمگین گوشه دلشان نشسته است و منتظر نگاهی  گرم و  نوازشی مهربانانه است.

زن ها اما حافظه ی دلگیر شدنشان خیلی کوتاه است. اصلا خیلی چیزها ثبت نمی شود. اصلا خیلی  حرف ها یادشان نمی ماند و انگار دستت را زده باشی  داخل ظرفی آب و موجی  کوچک ایجاد شده باشد بعد از سکوتی  کوتاه و آرامشی  آرام دوباره می شوند همان  آرامی که بودند و همان طبیعت مهربانی  که داشتند. فقط یادتان نرود  تنها گذاشتن خانم ها در این سکوت کوتاه، بزرگ ترین اشتباه زندگی شما خواهد بود. فقط  نشان دهید  هستید... کنارش. هر چقدر آقایان در محبت کردن به خانم ها گشاده دست تر باشند ..هر چقدر  صمیمی تر و با اعتماد تر باشند و هر قدر  این تند بادهای  کوچک را بیشتر درک کنند بیشتر  می فهمند  چطور  می شود راحت نشست و با یک فنجان چای  داغ زیر لب  زمزمه کرد:  همه چی  آرومه....و با دوستی عمیق یک موجود ظریف طبع و شکننده بیشتر  زندگی کرد و دیگر هیچ وقت این جمله را تکرار نکرد....

و خانم ها وقتی بابت تند بادها متاسف می شوند لازم نیست بیایند روی  استیج و  عذرخواهی رسمی  بکنند .همین که دوباره نگاهشان و کلامشان کودکی شیطان و  در  عین حال معصوم! می شود محکم ترین سند کوتاه بودن حافظه  دلخوری هایشان است.مواظب باشید آن اشتباه بزرگ را تکرار  نکنید

کلا : نکنید این کار را با این گل های ظریف...نکنید... 

 

نظرات 24 + ارسال نظر
بهناز جمعه 21 آبان 1389 ساعت 00:01 http://narin86.persianblog.ir

چقدر جالب . دقیقا حس منو گفتی تو این روزا.... دمت گرم . ای کاش همه ی مردا این پست رو بخونن.

الهام چهارشنبه 19 آبان 1389 ساعت 12:16

سلام صمیم خانم
من از خواننده های خاموش و قدیمی نوشته های قشنگ شما هستم.
راستش ما یه نی نی تو راه داریم. دنبال یه اسم خوب واسه دختر میگشتم که صمیم به ذهنم رسید. میخوام ببینم شما از اسمت راضی هستی؟ اگه اسم قشنگ سراغ داری بهم بگو. خیلی خوشحال میشم.
ممنون

من خیلی اسم هایی که با اسم مادر بچه هم آهنگ هست یا به فامیلیشون میاد رو دوست دارم.
من این اسمم رو خیلی دوست دارم.

مهتاب چهارشنبه 19 آبان 1389 ساعت 10:53 http://az-ahalie-zamin.blogfa.com

دقیقا موافقم با همه حرفهات منم همیشه تموم این حرفها رو به همسر محترم با زبون بی زبونی میگم و هیچ وقت اون گوش نمیده اصلا زبون بی زبونیم رو نمیفهمه

تینگ تینگ چهارشنبه 19 آبان 1389 ساعت 09:29 http://www.tingting.blogfa.com

من فکر می کنم که ما زنا جدا؛ حافظمون مشکل داره . انگار تو سرمون تثیبیت نمی شه.
دوست دارم و محبت و این چیزا زود یادمون می ره ولی بعضی وقتا کینه های شتری رو از پنجاه سال پیش یادمون نمی ره.

منم آپیدم پلیز مرا دریابید.

Asalbanoo چهارشنبه 19 آبان 1389 ساعت 03:39 http://arezoohayemaskhareh.wordpress.com/

کاملا موافقم، مثل همیشه عالیییییییییییییییییییی بود

ترخون سه‌شنبه 18 آبان 1389 ساعت 23:59 http://zoya35.blogsky.com

دعواتون شده؟
ای بابا !خواهر ! دست یه دلم نذار که خونه!
از دست این مردا.
شوهر من این چیزا رو که شما نوشتی درس می ده ها ! اما خودش عمل نمی کنه!

فهیم سه‌شنبه 18 آبان 1389 ساعت 20:47

سلام. واقعن خانمها موجودات پیچیده تری هستند نسبت به آقایان (من هم مونثم)ولی مطمئنن آقایان هم اگر این احساس رو از بانوی زندگیشان دریافت نکنند سدنس میشوند شک نکنید ولی چون خانمها عادت به این ندارند که محبتشان را دریغ کنند یا مثلن زیر خراوارها خاک قایم کنند وهمیشه آماده اند که یک ظرف بزرگ از دریای احساساتشان را تقدیم به همه اطرافیانشان کنند دیگران آقایان هیچگاه کمبودی حس نمیکنند اما واویلا به لحظه ای که جلوی این رودخانه پرخروش سد بسته شود همین آقایان سنگ چنان به خروش می آیند غیر قابل وصف . ولی در ضمن نباید این را هم فراموش کرد که به هر حال این دو جنس باهم متفاوتند شاید با گفتمان بشود خیلی از اینگونه مشکلات را حل کرد . موافق نیستید آیا؟

مهرگان سه‌شنبه 18 آبان 1389 ساعت 16:09 http://mehregan60.blogfa.com

خیلی درست گفتی.....خیلی...

ملودی سه‌شنبه 18 آبان 1389 ساعت 15:05 http://melody-writes.persianblog.ir/

قربون صمیم ماه و دوست داشتنی خودم برم که با این نوشته ی ظریف و زیبات غوغا کردی .بوووووووس گنده برای تو گل دوست داشتنی

بهناز سه‌شنبه 18 آبان 1389 ساعت 14:23

آفرین صمیم گل گفتی....

مسافران پاییز...مارال سه‌شنبه 18 آبان 1389 ساعت 13:35 http://mosaferepaiiz.blogfa.com

آنقدر لطیف احساس زنانه را می نویسی که گاهی باورم نمی شود اینهمه قابلیت داشتم و نمی دانستم!
اینبار هم درست زدی وسط همان نکته ای که مردها گاهی غافل می شوند از آن.
و من هنوز نفهمیدم زن بودن خوب است یا آزاردهنده؟!

صبورا سه‌شنبه 18 آبان 1389 ساعت 12:52 http://saboorajanam.persianblog.ir

قربون دهنت

تسنیم سه‌شنبه 18 آبان 1389 ساعت 12:11 http://www.taninezendegieman.blogfa.com

هرچقدر بگم لذت میبرم از نوشته هات کم گفتم.خیلی کم گفتم.

ستاره سه‌شنبه 18 آبان 1389 ساعت 11:23 http://yekmadaryekhamsar.blogfa.com/

کاش مردها همه اینا رو میدونستن...........ای بابا مردیم دیگه با این قانون مردان مریخی - زنان ونوسی درست گفتم اسمشو؟؟؟؟
یاد بچه ها افتادم آخه میگه بچه های نوپا هم همینجورن .....حافظشون کوتاه مدته و زود یادشون میره .برای همینه که به همه چیز دست میزنن و گوششون اصلا بدهکار نیست.

الهام سه‌شنبه 18 آبان 1389 ساعت 10:53

سلام صمیم خانم
وای یعنی این پست اینقدر از اعماق دل من بود و اینقدر زیباااااا نوشته بودید که به معنای واقعی کیف کردم خیلیییی نوشته هاتونو دوست دارم مرسی

ثریا سه‌شنبه 18 آبان 1389 ساعت 10:07

سلام ای کاش یه برنامه میساختن و این حرفها رو توش میزدن تا مردها یادبگیرن و زنها رو بهتر بشناسن

ساغر سه‌شنبه 18 آبان 1389 ساعت 00:47

سلام صمیم جون.
کاملآ با تک تک حرفات موافقم.حرف دل خیلیارو زدی.
بیشتر مردا انتظار دارن ما هم مثل خودشون باشیم و رفتاری که از ما می پسندن روی خودمونم پیاده میکنن.فقط نمیدونم این وسط یهو چی میشه با دلمونم راه میان...
توقع دارن ما از روی رفتارای به نظر خودشون پر معنیشون!! خودمون درک کنیم که تو اون دل کوچولوشون!!!چی میگذره و اون وسط خودمونم باید بریم بگردیم دنبال عشق و علاقه شون و حرفایی که دارن و به زبون نمیارن تو همون دل کوچیکه!!
در حالیکه به جای این همه سختی کشیدن و گشت و کنکاش با یه کلمه میتونن روحمونو ببرن اون بالا بالاهاو هزار برابرشو ازمون ببینن.
اما حیف که مردن و اخلاقاشون عجیب غریب و عوض نشدنیه یه خورده.
درک کردن ما زنا برای مردا خیلی کار مشکلیه چون دو موجودیم با روحیات کاملآ متفاوت...
امیدورام موفق شیم مردامونو با نیازهای روحیمونم اشنا کنیم.

خیلی گلی خانوم.

مامان مریم دوشنبه 17 آبان 1389 ساعت 23:07 http://www.amirhesam-f.blogfa.com

سلاممم خوشحالم که با تو اشنا شدم مطالبت جالب به منم سربزن اگه دوست داشتی تبادل لینک کنیم

ونوسی دوشنبه 17 آبان 1389 ساعت 17:24

آخخخخخی چققققققد این پستت به دلم نشست
کاش پرینت بگیرم واسه همسری
ولی خوب خیلی هم دوست ندارم اینا رو از خودم بشنوه!٬

ساده دوشنبه 17 آبان 1389 ساعت 16:11

سلام
واقعا زنها رو سخت میشه شناخت.ما زنها گاهی انقدر خودمون رو درگیر مسایل و مشکلات میکنیم،انقدر پیچیده میشیم که دیگه خودمون هم خودمونو نمیشناسیم.....

ساده دوشنبه 17 آبان 1389 ساعت 15:51

سلام
واقعا زنها رو سخت میشه شناخت.ما زنها گاهی انقدر خودمون رو درگیر مسایل و مشکلات میکنیم،انقدر پیچیده میشیم که دیگه خودمون هم خودمونو نمیشناسیم.....

سما دوشنبه 17 آبان 1389 ساعت 14:54

very nice

عسل اشیانه عشق دوشنبه 17 آبان 1389 ساعت 14:41

یه بار خانوم موتابی (روانشناس) میگفت عین دوز انتی بیوتیک جمله دوستت دارم باید هر چند ساعت به خانوما تزریق بشه!

نگاه مبهم دوشنبه 17 آبان 1389 ساعت 14:05

سلام عزیزم.

امیدوارم که همه خانم ها با کسی توی لحظه هاشون شریک باشن که اون اشتباه رو نکنه.

کسی که ببینه و بفهمه و ابراز کنه.

بوس

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد